Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Iman Publication
Iman Publication
Sort by
Show result

To be honest, aku dah bosan dah dengar orang cakap ' belajarlah kerana Allah' setiap kali aku mengadu down, setiap kali aku mengeluh nak give up...

Aku diam sajalah, acah-acah makan dalam.
Yalah, orang picisan macam aku ni mana layak membantah ayat-ayat daripada budak-budak usrah.

RM28.00
RM30.00

"Tetapi entahlah Puan. Kenapa ujian ini datang berturut-turut? Kenapa Alllah ambil sesuatu dari saya di saat saya memerlukan sesuatu untuk bergantung harap?"

Hanya tidak sampai beberapa bulan kehilangan suaminya, Iman diuji lagi. Kali ini ujian yang diterima begitu menggoyahkan keyakinan hatinya
 

RM28.50
RM30.00

Ribuan tahun selepas peperangan yang memusnahkan hampir keseluruhan dunia.
Nusantara kembali aman di bawah naungan sultan sehinggadatang mereka yang mendakwa - kekuasaan itu hasil perjanjian dengan syaitan.
Ilmu agama ini umpama senjata yang boleh dimiliki sesiapa.
Jika senjata itu jatuh ke tangan yang baik, akan digunakan senjata itu untuk menyerang yang jahat.
Namun, jika ia jatuh ke tangan yang jahat, akan digunakan senjata itu untuk memusnahkan yang baik.

RM28.50
RM30.00

Format: Paperback
ISBN-13: 9789832423560
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama April 2018
Jumlah Muka Surat: 347
Berat (Kg): 0.268
Penulis: Teme Abdullah

RM28.50
RM30.00

The original version of this book was titled Prayers For Success, and it was first published in 2011. Now in 2019, Ustaz Mizi Wahid has collaborated IMAN Publication to revise the contents and produce an updated version of this book with the title renamed to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah
 

RM55.00

Orang kata melukis tak boleh jadi kaya.
Tak boleh jadi jutawan.

Tak apa. Biar aku cuba.

Hey korang... It''s me, Teme Abdullah.

Macam ni;

Hari tu aku terbaca satu kenyataan di media sosial. Kenyataan tu berbunyi, 'melukis memang tak boleh buat duit', 'jadi artis ni tak ada masa depan', 'siapa yang ada cita-cita nak jadi pelukis tu batalkanlah niat', melukis ni tak ke mana'.

RM30.00
RM33.00

Sinopsis:

Adakah ini KARMA?

Iman tak menyangka dia rasa begitu jauh dari Tuhan. Di waktu dia benar-benar keliru tentang apa yang berlaku.

Adakah ini balasan Allah terhadap dosa-dosanya yang silam? Adakah ini karma?

Tetapi, tidak ada karma di dalam Islam. Yang ada adalah ketentuan dan takdir Allah yang telah diatur buat kepentingan manusia itu sendiri.

Apa yang Allah tentukan untuk kita, awak, itulah yang terbaik. Sama ada kita dapat anak atau tidak. Akhirnya kita hidup di dunia ini sementara sahaja.

Kita gunakan sisa usia yang ada ini untuk beribadah dan meminta pertolongan dari Dia, sebanyak mungkin. Begitu nasihat Faris buat dirinya.

RM28.50
RM30.00

Lelaki yang hebat-hebat itu bukanlah lelaki yang seperti malaikat.
Dia ialah lelaki yang biasa-biasa, namun saat imannya diugut oleh Raja yang jahat, dia berani masuk ke dalam gua dan meninggalkan keselesaan hidup demi membela iman. Persis pemuda Ashabul Kahfi.

RM33.00
RM35.00

Perempuan yang baik-baik itu bukanlah perempuan yang sempurna. Tidak sempurna sabarnya, namun mampu menguatkan kesabaran demi zuriat yang disayanginya. Persis Maryam AS. Tidak sempurna keyakinannya, namun mampu meneguhkan hatinya kerana percaya akan janji Allah SWT. Persis ibu Nabi Musa AS. Tidak sempurna masa silamnya, namun demi mengejar peluang syurga, dia sanggup korbankan segalanya. Persis Zulaikha

RM35.00

SINOPSIS Athena neo-manusia yang dicipta di dalam makmal merasakan yang hidupnya adalah untuk melindungi manusia daripada kezaliman.

Apabila Erudayn diancam teroris dan isteri Tuan Presiden diculik, Athena, Natalya dan Joseph sekali lagi berganding bahu dalam misi menyelamatkan Erudayn daripada bahaya.

RM28.00

"Adakah saya...masih lagi manusia?"

"Athena, yang membuatkan kita manusia atau tidak bukanlah keupayaan fizikal kita sahaja."

"Habis tu apa?"

" Kemanusiaan"

RM28.00

Setelah mengejutkan peminatnya dengan pengumuman tergempar dahulu, Latif Purnama hilang daripada radar. Masyarakat tidak tahu apa yang berlaku kepadanya. Ada juga yang menyangka dia telah bersara.

Hampir setahun kemudian, tiba-tiba dia muncul semula dengan album baharu. Karya yang sedikit ganjil berbanding karya-karyanya sebelum ini. Karya yang membahayakan nyawanya.
 

RM28.00
RM30.00

Bila aku cerita kat orang, orang tak percaya sebab diorang tak percaya sebab diorang tak lalui. Diorang ingat aku memang malas. Diorang ingat aku reka cerita dan kasi alasan. Padahal Allah saja tahu macam mana aku struggle nak jadi macam orang lain."

RM31.00
RM33.00

Format: Paperback
ISBN-13: 9789832423577
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama April 2018
Jumlah Muka Surat: 351
Berat (Kg): 0.266g
Penulis: Muharikah
===========================

Sinopsis

"Macam mana kalu saya terjatuh cinta kat dia?" Ucapan Iman, serius.

Ketawa Zarith berderai, terbahak-bahak sehingga mengeluarkan air mata.

"Knowing you, I know akak takkan fall in love dengan orang macam Aleph. Kalau tak, ramai dah adik - adik kat Cairo dulu tu jadi kekasih akak". Ketawa mereka pecah lagi. Menenggelamkan suasana bingit di kantin itu.

Iman tahu, Zarith hanya berguru. Tapi ada sisi kehidupan Iman yang berjaya disorok daripada Zarith.

Sisi gelap yang tak pernah dia kongsikan dengan sesiapa pun.

RM28.50
RM30.00

Tajuk: Unfollow The Flow
ISBN: 978672459064
Penerbit: Iman Publication
Penulis: Aiman Azlan
Tahun Terbitan: November 2020
Muka Surat: 202
Halaman: Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.215
Dimensi (cm): 21cm x 14.4cm x 1.5cm

RM29.00
RM30.00

'How do I remove my nervous feeling?'

Bad news is: You can't.

Good news is: You shouldn't

Nervousness is a sign that we value the thing we are nervous about. But, just like any other human feeling, nervousness can go haywire. It can hold us back from moving forward.

This book is not about removing nervousness. This book is about controlling it. And it all starts with our mind.


Inspire by countless anecdotes from young people with myriad self-confidence issues, Aiman wrote his book as a self-help guide to build self-confidence from scratch with proven parctical tips and tricks from scientific literature and personal experience.

RM29.00
RM30.00